FREYR

Historia jachtu

Freyr jest unikalny w każdym calu. Nie ma drugiego takiego jachtu na żadnych wodach świata.

Został zbudowany i wyposażony na potrzeby rejsu dookoła świata, który odbył się w latach 2013-2015 pod dowództwem kapitana Janusza Tywoniuka. W tamtym czasie łódka nosiła nazwę Stefani, inspirowaną imieniem żony kapitana. Rejs ten marzył się kapitanowi od najmłodszych lat. Sam się przyznaje, że przygotowania do niego trwały nawet 30 lat. Przez ten czas gromadził mapy, informacje, a nawet części jachtu.  

W 2006 roku pod wiatą stanęła skorupa Janmora 45CL, polskiej konstrukcji.  6 lat trwały prace nad jachtem, aby ostatecznie w roku 2012 Stefani była gotowa do pierwszego wodowania. Jednak, jak to zazwyczaj przy takich projektach bywa, i tutaj droga do sukcesu była wyboista. Początkowo kapitan planował budować jacht samodzielnie. Szybko jednak do pracy zaangażował, wspaniałego inżyniera budowy jachtów i małych okrętów, aby nadzorował pracę nad łódką. Przygotowania jachtu trwały dłużej niż było to pierwotnie zakładane.

Jacht Stefani: pokonał łącznie około 35 tysięcy mil morskich. Odwiedził takie miejsca jak wyspy San Blas, Markizy, Tahiti, Fidżi, Durban czy Cape Town. W zęzie jachtu znaleźliśmy takie niespodzianki jak woda z Kapsztadu, czy pomidory w puszce z Australii. Kapitan planując trasę rejsu nie chciał się śpieszyć. Trasa wiodła głównie przez regularne i bezpieczne pasaty, aby ostatecznie 9 lipca 2015 roku dobić do mariny w Szczecinie, kończąć w ten sposób dwuletni rejs dookoła świata.

Wyposażenie jachtu

Jacht wyposażony został w najwyższej klasy osprzęt, aby zapewnić możliwie wysoką trwałość podczas kilkuletniej, ciągłej eksploatacji. Zabudowa wnętrza wykonana ze sklejki mahoniowej. Na dziobie znajduje się potrójna dziobowa, na prawej burcie pojedyncza kabina armatorska oraz toaleta, a na rufie duża kabina z dwoma podwójnymi kojami i oddzielną toaletą. 

Duża mesa gwarantuje komfort całej załodze. Wzdłuż prawej burty znajduje się kambuz wyposażony w lodówkę, kuchenkę gazową z piekarnikiem na kardanie, dwie komory zlewu, wodę słodką oraz wodę zaburtową. Obie toalety wyposażone w kingstony, umywalki, baterie z funkcją prysznica oraz odpływy podłączone do studzienek odprowadzających wodę. Na jachcie znajduje się bojler zapewniający ciepłą wodę. 

Visual Portfolio, Posts & Image Gallery for WordPress

Transponder AIS

Autopilot, log, echosonda i wiatromierz Raymarine ST70

Tratwa ratunkowa VIKING RescYou™ Ocean

Kabestan samoknagujący Lewmar Ocean

Winda kotwiczna Lewmar H2

Radio VHF z DSC Raymarine

GPS z ploterem map Raymarine E90w

Silnik Beta Marine 50

Sonar EchoPilot FLS bronze

Dane techniczne jachtu

Długość całkowita

13.60 m

Zbiornik paliwa

450 l

Masa całkowita

13 000 kg

Zbiornik wody pitnej

700 l

Szerokość całkowita

4.00 m

Ożaglowanie

83.00 m2

Zanurzenie

2.20 m

Ilość koi

8 osób

Wysokość w kabinie

1.95 m

Kabiny

3 + mesa

Balast

4 800 kg

Toalety z prysznicami

2

Jacht

Wnętrze