Przejdź do treści

JACHT MORSKI FREYR

Historia

Jacht morski Freyr jest unikalny w każdym calu. Bezsprzecznie nie ma drugiego takiego jachtu na żadnych wodach świata.

Bez wątpienia ważny jest fakt, że jacht został zbudowany i wyposażony na potrzeby rejsu dookoła świata, który odbył się w latach 2013-2015 pod dowództwem kapitana Janusza Tywoniuka. Chociaż w tamtym czasie łódka Freyr nosiła nazwę Stefani, inspirowaną imieniem żony kapitana. Rejs ten marzył się kapitanowi od najmłodszych lat. Sam się przyznaje, że przygotowania do niego trwały nawet 30 lat. Dlatego przez ten czas gromadził mapy, informacje, a nawet części jachtu.  

W rezultacie, w 2006 roku pod wiatą stanęła skorupa Janmora 45CL, polskiej konstrukcji. Prawie 6 lat trwały prace nad jachtem, aby ostatecznie w roku 2012 Stefani była gotowa do pierwszego wodowania. Jednak, jak to zazwyczaj przy takich projektach bywa, i tutaj droga do sukcesu była wyboista. Początkowo kapitan planował budować jacht samodzielnie. Szybko jednak do pracy zaangażował, wspaniałego inżyniera budowy jachtów i małych okrętów, aby nadzorował pracę nad łódką. Przygotowania jachtu trwały dłużej niż było to pierwotnie zakładane.

Przede wszystkim jacht Stefani pokonał łącznie około 35 tysięcy mil morskich. Odwiedził takie miejsca jak wyspy San Blas, Markizy, Tahiti, Fidżi, Durban czy Cape Town. W zęzie jachtu znaleźliśmy takie niespodzianki jak woda z Kapsztadu, czy pomidory w puszce z Australii. Z pewnością kapitan planując trasę rejsu nie chciał się śpieszyć. Trasa wiodła głównie przez regularne i bezpieczne pasaty, aby ostatecznie 9 lipca 2015 roku dobić do mariny w Szczecinie, kończąc w ten sposób dwuletni rejs dookoła świata.

Wyposażenie jachtu

Jacht wyposażony został w najwyższej klasy osprzęt, aby zapewnić możliwie wysoką trwałość podczas kilkuletniej, ciągłej eksploatacji. Zabudowa wnętrza wykonana ze sklejki mahoniowej. Na dziobie znajduje się potrójna dziobowa, na prawej burcie pojedyncza kabina armatorska oraz toaleta, a na rufie duża kabina z dwoma podwójnymi kojami i oddzielną toaletą. 

Duża mesa z pewnością gwarantuje komfort całej załodze. Wzdłuż prawej burty znajduje się kambuz wyposażony w lodówkę, kuchenkę gazową z piekarnikiem na kardanie, dwie komory zlewu, wodę słodką oraz wodę zaburtową. Obie toalety wyposażone w kingstony, umywalki, baterie z funkcją prysznica oraz odpływy podłączone do studzienek odprowadzających wodę. Na koniec, na jachcie znajduje się bojler zapewniający ciepłą wodę. 

Visual Portfolio, Posts & Image Gallery for WordPress
jacht morski sprzęt

Transponder AIS

jacht morski sprzęt

Autopilot, log, echosonda i wiatromierz Raymarine ST70

jacht morski sprzęt

Tratwa ratunkowa VIKING RescYou™ Ocean

jacht morski sprzęt

Kabestan samoknagujący Lewmar Ocean

jacht morski sprzęt

Winda kotwiczna Lewmar H2

jacht morski sprzęt

Radio VHF z DSC Raymarine

jacht morski sprzęt

GPS z ploterem map Raymarine E90w

jacht morski sprzęt

Silnik Beta Marine 50

jacht morski sprzęt

Sonar EchoPilot FLS bronze

Raymarine Element 7

Dane techniczne jachtu

Długość całkowita

13.60 m

Zbiornik paliwa

450 l

Masa całkowita

13 000 kg

Zbiornik wody pitnej

700 l

Szerokość całkowita

4.00 m

Ożaglowanie

83.00 m2

Zanurzenie

2.20 m

Ilość koi

8 osób

Wysokość w kabinie

1.95 m

Kabiny

3 + mesa

Balast

4 800 kg

Toalety z prysznicami

2

Jacht morski

Wnętrze jachtu

Ta strona używa plików cookie w celu zapewnienia najwyższej jakości usług. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie oraz akceptację Polityki Prywatności.
   Dowiedz się więcej
×